+31 (0)493 - 47 31 52 | 06 - 114 31 934 info@ceelanbewindvoering.nl

Budgetbeheer

Home / Budgetbeheer

Ceelan Bewindvoering zal op verzoek van de klant tijdelijk of voor langere tijd de inkomsten en uitgaven beheren. De budgetbeheerder wordt ook wel inkomensbeheerder genoemd. Wij zorgen ervoor dat u niet meer uitgeeft dan er binnenkomt. Van uw inkomen worden eerst de vaste lasten betaald en wordt er gereserveerd voor onvoorziene omstandigheden en/of aflossing aan de schuldeisers. Een deel van het geld krijgt u om van te leven. Met budgetbeheer komt er rust in uw financiële situatie en worden nieuwe schulden voorkomen. Daardoor worden problemen als huisuitzetting, afsluiting van gas, water, elektra en het ontstaan van nieuwe achterstanden (met bijkomende kosten) voorkomen.

Nadat een uitgebreid intakegesprek heeft plaatsgevonden waarin alle financiële zaken worden besproken en de overeenkomst voor Budgetbeheer getekend is, start Ceelan Bewindvoering met o.a.:

  1. Het wijzigen van het postadres van alle financiële post in het postadres van Ceelan Bewindvoering. (niet verplicht)
  2. Het opmaken van een budgetoverzicht, budgetplan en plan van aanpak.
  3. Het beheren van de inkomsten door middel van een beheerrekening en het betalen van de vaste lasten (o.a. de woonlasten/energie/zorgpremie).
  4. Tevens zorgt Ceelan Bewindvoering dat er op een aparte leefgeldrekening wekelijks het huishoudgeld voor de boodschappen gestort wordt.

Tijdens de uitvoering van het budgetbeheer en alleen als er sprake is van niet problematische schulden worden deze schulden middels een afbetalingsregeling terugbetaald. Onder niet problematische schulden wordt verstaan dat de schulden binnen 36 maanden 100% kunnen worden afgelost.

Wat kost het?
U betaalt een vergoeding per maand voor budgetbeheer. Dit kan ook via een sponsorcontract gaan als iemand anders u wilt helpen. Soms kunt u bijzondere bijstand krijgen als vergoeding voor deze kosten.

Neem contact op

Vul uw gegevens in dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op.